یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی از روز گذشته گسترده‌ترین رزمایش نظامی خود را به‌منظور آمادگی برای مقابله با حملات احتمالی آغاز کرد.

این رزمایش نظامی که نقطه عطف دوم نام دارد، از روز یکشنبه تا پنجشنبه از منطقه الجلیل شمالی در نزدیکی مرزهای لبنان تا منطقه نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین هدف این مانور را مقابله با موشک‌هایی دانسته است که درصورت بروز هر جنگی، شهرهای اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

رژیم صهیونیستی این رزمایش را پس از جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان در سرلوحه رزمایش‌های نظامی خود قرار داده است.

از سویی دیگر این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که مسئولان اسرائیلی از احتمال پرتاب موشک از کرانه باختری به سمت پرجمعیت‌ترین مناطق فلسطین اشغالی توسط نیروهای مقاومت اسلامی نگران هستند.

این رزمایش یکشنبه صبح ۶ آوریل (۱۸ فروردین) پس از نشست شورای وزیران آغاز شد.

در این نشست شبیه‌سازی‌ شده ایهود اولمرت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور پاسخ حمله دشمن فرضی را داد و بخش عملیاتی این رزمایش از امروز با شرکت همه سازمان‌های امنیتی واطلاعاتی، شهرداری‌ها، ارتش، پلیس، آتش‌نشانی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، اورژانس و همه وزارتخانه‌های اسرائیل برگزار می‌شود.

در این ۵ روز اسرائیل تقریبا در وضع جنگی قرار دارد تا سیستم دفاع غیرنظامی خود را محک بزند.

در این شرایط فوزی صلوخ وزیر امورخارجه دولت لبنان، تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای اجرای رزمایش نظامی گسترده را اقدامی تجاوزگرانه بر ضد‌لبنان و امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

حزب‌الله لبنان هم اعلام کرد رزمایش اسرائیل نشانه ضعف و سرخوردگی و نه دلیل قدرت این رژیم و پیروزی دوم حزب‌الله است.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، رزمایش رژیم صهیونیستی را در چارچوب آمادگی برای جنگ دانست و گفت: نیروهای مقاومت در آمادگی کامل قرار دارند.

نخست‌وزیر لبنان نیز به نیروهای بین‌المللی جنوب این کشور و ارتش لبنان هشدار داد مراقب باشند رژیم صهیونیستی مانور خود را بهانه‌ای برای ایجاد تنش در مرز با سرزمین‌های اشغالی قرار ندهد.

میشل سلیمان فرمانده ارتش لبنان به همه واحدهای ارتش این کشور تا پایان مانور دستور آماده باش کامل داده و به نظامیان دستور داده است تا با هرنوع اقدام اسرائیل برای نقض حریم مرزی، آب‌ها و احتمالا تعرض به غیرنظامیان لبنانی مقابله کنند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه هم اعلام کرد که سوریه برای مقابله با حملات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به این کشور از آمادگی کامل برخوردار است.

در مقابل ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل طی اظهاراتی گفت: هیچ‌کدام از سوریه، لبنان یا حزب‌الله؛ هدف این رزمایش نیستند.

احتمال حمله اسرائیل به کشورهای منطقه

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز شنبه در گفتگو با روزنامه القدس العربی چاپ لندن از طرح رژیم‌صهیونیستی برای حمله همزمان به سوریه و لبنان خبر داد.

وی همچنین از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا چند هفته آینده خبر داد و گفت: براساس اطلاعاتی که از منابع غربی درز کرده است قطعاً این حمله تا ۲۰ روز دیگر انجام خواهد شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قصد دارد در این حمله رهبران سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی جنبش حماس را ترور کند.

کد خبر 47919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز